Skip to main content

Spojená škola internátna, Mila Urbana 160/45, Námestovo

Spojená škola internátna v Námestove pozostáva z jednotlivých organizačných zložiek: Špeciálnej základnej školy internátnej, Základnej školy pri Nemocnici a Praktickej školy, Odborného učilišťa.

Samostatnými súčasťami SŠI sú Centrum špeciálno-pedagogického poradenstva, Školský klub, Školská jedáleň. Spojená škola vzdeláva 206 žiakov v 28 triedach. V škole sa vzdelávajú žiaci s mentálnym postihnutím, kombinovaným postihnutím, autizmom, epilepsiou, poruchami správania či psychiatrickou diagnózou. Viac informácií nájdete na internetovej stránke školy.

Kontaktná osoba

Mgr. Lucia Vnučáková

Snoezelen miestnosti

V škole sa nachádzajú 4 multisenzorické miestnosti:

  1. miestnosť, v ktorej sa nachádza kútik bielej, červenej a modrej miestnosti
  2. prírodná miestnosť
  3. hudobná miestnosť
  4. herňa s guľôčkovými bazénmi

Vybavenie multisenzorických miestností

  • vodná posteľ
  • optické vlákna
  • bublinkové zrkadlo
  • bublistroj
  • zrkadlová guľa s reflektorom
  • vodná lampa
  • privolávač dažďa
  • xylofóny
  • výukové hračky
  • DVD prehrávač a DVD Pokoj
  • hihňavá lopta
  • djembé
  • zvončekové loptičky
  • zvukové škatuľky
  • hudobné trubice
  • hmatové vankúšiky
  • vibračné a masážne pomôcky
  • dotykové pomôcky
  • hojdacie kreslá
  • fitlopta
  • trampolína
  • hojdačka
  • hojdacia sieť
  • aromadifuzér Profesionál
  • vonná lampa

Klienti

Žiaci s ťažkým a hlbokým mentálnym postihnutím, viacnásobným postihnutím alebo poruchou autistického spektra.

Využívanie Snoezelenu

Metódu Snoezelen využívame od roku 2009 ako pedagogické podporné opatrenie. V miestnosti pracujeme individuálne s cieľom stimulovať zmyslové vnímanie, rozvíjať motoriku, zlepšovať komunikáciu a poskytnúť žiakom možnosti pre relaxáciu a uvoľnenie. Keďže pracujeme so žiakmi s viacnásobným postihnutím, individuálna forma práce v miestnosti sa nám zdá najvhodnejšia a najefektívnejšia. Pri práci so žiakmi s poruchami autistického spektra sme dosiahli zlepšenie interakcie učiteľ-žiak. Podporili sme u žiakov rečový prejav (jeden žiak začal džavotať…). V multisenzorickej miestnosti realizujeme aj aromaterapiu, muzikoterapiu a biblioterapiu.