Spojená škola internátna v Námestove pozostáva z jednotlivých organizačných zložiek: Špeciálnej základnej školy internátnej, Základnej školy pri Nemocnici a Praktickej školy, Odborného učilišťa.
Samostatnými súčasťami SŠI sú Centrum špeciálno-pedagogického poradenstva, Školský klub, Školská jedáleň. Spojená škola vzdeláva 206 žiakov v 28 triedach. V škole sa vzdelávajú žiaci s mentálnym postihnutím, kombinovaným postihnutím, autizmom, epilepsiou, poruchami správania či psychiatrickou diagnózou. Viac informácií nájdete na internetovej stránke školy.
Kontaktná osoba
Mgr. Lucia Vnučáková
Snoezelen miestnosti
V škole sa nachádzajú 4 multisenzorické miestnosti:
- miestnosť, v ktorej sa nachádza kútik bielej, červenej a modrej miestnosti
- prírodná miestnosť
- hudobná miestnosť
- herňa s guľôčkovými bazénmi
Vybavenie multisenzorických miestností
- vodná posteľ
- optické vlákna
- bublinkové zrkadlo
- bublistroj
- zrkadlová guľa s reflektorom
- vodná lampa
- privolávač dažďa
- xylofóny
- výukové hračky
- DVD prehrávač a DVD Pokoj
- hihňavá lopta
- djembé
- zvončekové loptičky
- zvukové škatuľky
- hudobné trubice
- hmatové vankúšiky
- vibračné a masážne pomôcky
- dotykové pomôcky
- hojdacie kreslá
- fitlopta
- trampolína
- hojdačka
- hojdacia sieť
- aromadifuzér Profesionál
- vonná lampa
Klienti
Žiaci s ťažkým a hlbokým mentálnym postihnutím, viacnásobným postihnutím alebo poruchou autistického spektra.
Využívanie Snoezelenu
Metódu Snoezelen využívame od roku 2009 ako pedagogické podporné opatrenie. V miestnosti pracujeme individuálne s cieľom stimulovať zmyslové vnímanie, rozvíjať motoriku, zlepšovať komunikáciu a poskytnúť žiakom možnosti pre relaxáciu a uvoľnenie. Keďže pracujeme so žiakmi s viacnásobným postihnutím, individuálna forma práce v miestnosti sa nám zdá najvhodnejšia a najefektívnejšia. Pri práci so žiakmi s poruchami autistického spektra sme dosiahli zlepšenie interakcie učiteľ-žiak. Podporili sme u žiakov rečový prejav (jeden žiak začal džavotať…). V multisenzorickej miestnosti realizujeme aj aromaterapiu, muzikoterapiu a biblioterapiu.