Skip to main content

Hypersenzitívne dieťa a jeho deň v škole

Náhodný dotyk v autobuse či hlasný zvuk z ulice vníma ako veľmi nepríjemný až bolestivý. Školské ihrisko či trieda cez prestávku sú zdrojom rušivých hlasov, ruchov a neznesiteľného chaosu. Každá malá zmena v stabilnom dennom programe ju vykoľají. Takýto je bežný deň hypersenzitívnej Táne s poruchou senzorického spracovania.  ...

Poruchy senzorického spracovania a správanie dieťaťa v školskom prostredí

Článok špeciálnej pedagogičky PaedDr. Jany Hrčovej, Ph.D. približuje prejavy porúch senzorického spracovania v prostredí školy. V texte sa dozviete, že deti s poruchou senzorického spracovania môžu vykazovať príliš vysokú i nízku citlivosť na zmyslové podnety a prečítate si ako tieto odchýlky v zmyslovom vnímaní zasahujú do aktivít v rámci školského vyučovania....

Senzorická integrácia u detí s poruchou autistického spektra

Senzorická integrácia je schopnosť mozgu správne spracovať prichádzajúce podnety a umožňuje človeku vytvárať tzv. adaptívnu odpoveď. Dysfunkcie v senzorickej integrácii sa potom prejavia ako ťažkosti v správaní, motorike alebo ďalších oblastiach. Zámerom príspevku PaedDr. Jany Hrčovej, Ph.D. je zamerať sa na dysfunkcie senzorickej integrácie u detí s poruchou autistického spektra, popísať možné dôsledky takýchto ťažkostí a uviesť možnosti podpory detí v oblasti zmyslového vnímania, s dôrazom na terapiu senzorickej integrácie podľa A. Jean Ayres....

Snoezelen funguje alebo prenos pozitívnych návykov do práce v triede

Už druhý školský rok sú žiaci našej špeciálnej školy v Ružomberku cielene sprevádzaní a podporovaní v multisenzorickej miestnosti Snoezelen certifikovaným špeciálnym pedagógom. Ide najmä o naše deti s autizmom, žiakov s viacnásobným postihnutím a niektorých žiakov B variantu. V miestnosti trávime jednotlivo každý týždeň 30 až 40 minút, pričom sa nezameriavame len na oddych, ale Snoezelen sa snažíme čo najviac využívať na rozvoj jednotlivých zručností a cielenú relaxáciu....

Senzorická integrácia a podpora rečových funkcií

Príspevok PaedDr. Jany Hrčovej, Ph.D. pojednáva o senzorickej integrácii ako jednom z kľúčových faktorov pre vývin a fungovanie dieťaťa v každodennom živote. Vysvetľuje teóriu senzorickej integrácie, hľadá súvislosti medzi senzorickou integráciou a rečou. Popisuje prejavy dysfunkcií senzorickej integrácie a popisuje základy terapie senzorickej integrácie, ktorá je uplatniteľná aj v práci logopéda, keďže dysfunkcie senzorickej integrácie a problémy s rečou môžu byť vzájomne previazané....

Barevná či bílá místnost Snoezelen?

Stále častěji se ke mně dostávají dotazy, zda při budování multisenzorické místnosti Snoezelen zachovat původní myšlenku a udělat vše bílé, nebo zda se přizpůsobit trendům a místnost vymalovat tlumenými pastelovými barvami a vybavení zvolit pestré, kontrastní, tak jak je nabízí mnoho dodavatelů např. pro mateřské školy…...