Skip to main content

Ako správne pracovať so záťažovými pomôckami

Záťažové pomôcky
Záťažové pomôcky sú dôležitým prostriedkom pri práci terapeutov a špeciálnych pedagógov. Stimulujú propriocepciu, vedú k upokojeniu nervového systému, prípadne pomáhajú rozvíjať zmyslové vnímanie a uvedomovanie si vlastného tela. Najviac používanými záťažovými pomôckami sú záťažové deky, vesty, záťažové vankúšiky alebo záťažové lopty a záťažový had.   Za všetko môže mozog Pre správne fungovanie mozgu je nevyhnutné, aby dostával dostatok zmyslových podnetov. Zmyslové podnety sú pre nás veľmi dôležité. Moderný životný štýl je často nastavený tak, že preťažujeme práve zrakové a sluchové vnímanie…...

Hypersenzitívne dieťa a jeho deň v škole

Náhodný dotyk v autobuse či hlasný zvuk z ulice vníma ako veľmi nepríjemný až bolestivý. Školské ihrisko či trieda cez prestávku sú zdrojom rušivých hlasov, ruchov a neznesiteľného chaosu. Každá malá zmena v stabilnom dennom programe ju vykoľají. Takýto je bežný deň hypersenzitívnej Táne s poruchou senzorického spracovania.  ...

Poruchy senzorického spracovania a správanie dieťaťa v školskom prostredí

Článok špeciálnej pedagogičky PaedDr. Jany Hrčovej, Ph.D. približuje prejavy porúch senzorického spracovania v prostredí školy. V texte sa dozviete, že deti s poruchou senzorického spracovania môžu vykazovať príliš vysokú i nízku citlivosť na zmyslové podnety a prečítate si ako tieto odchýlky v zmyslovom vnímaní zasahujú do aktivít v rámci školského vyučovania....

Senzorická integrácia u detí s poruchou autistického spektra

Senzorická integrácia je schopnosť mozgu správne spracovať prichádzajúce podnety a umožňuje človeku vytvárať tzv. adaptívnu odpoveď. Dysfunkcie v senzorickej integrácii sa potom prejavia ako ťažkosti v správaní, motorike alebo ďalších oblastiach. Zámerom príspevku PaedDr. Jany Hrčovej, Ph.D. je zamerať sa na dysfunkcie senzorickej integrácie u detí s poruchou autistického spektra, popísať možné dôsledky takýchto ťažkostí a uviesť možnosti podpory detí v oblasti zmyslového vnímania, s dôrazom na terapiu senzorickej integrácie podľa A. Jean Ayres....

Snoezelen funguje alebo prenos pozitívnych návykov do práce v triede

Už druhý školský rok sú žiaci našej špeciálnej školy v Ružomberku cielene sprevádzaní a podporovaní v multisenzorickej miestnosti Snoezelen certifikovaným špeciálnym pedagógom. Ide najmä o naše deti s autizmom, žiakov s viacnásobným postihnutím a niektorých žiakov B variantu. V miestnosti trávime jednotlivo každý týždeň 30 až 40 minút, pričom sa nezameriavame len na oddych, ale Snoezelen sa snažíme čo najviac využívať na rozvoj jednotlivých zručností a cielenú relaxáciu....