Exercise equipment in sensory therapy

Senzorická integrácia u detí s poruchou autistického spektra

Senzorická integrácia je schopnosť mozgu správne spracovať prichádzajúce podnety a umožňuje človeku vytvárať tzv. adaptívnu odpoveď. Dysfunkcie v senzorickej integrácii sa potom prejavia ako ťažkosti v správaní, motorike alebo ďalších oblastiach. Zámerom príspevku PaedDr. Jany Hrčovej, Ph.D. je zamerať sa na dysfunkcie senzorickej integrácie u detí s poruchou autistického spektra, popísať možné dôsledky takýchto ťažkostí a uviesť možnosti podpory detí v oblasti zmyslového vnímania, s dôrazom na terapiu senzorickej integrácie podľa A. Jean Ayres....
konference-terapeuticke-aktivity

Inspirace z mezinárodní konference „Terapeutické aktivity při práci s handicapovanými dětmi“

Bylo mi potěšením zúčastnit se této konference, jenž se konala v Centru aplikovaného výzkumu dalšího vzdělávání v Písku ve dnech 20. – 21.10. 2016 s příspěvkem „Přínosy multisenzorického prostředí pro práci s dětmi“. Krátké představení metody Snoezelen, videoukázky a výhody multisenzorického prostředí není třeba na tomto místě rozepisovat, ráda bych se ale zmínila o příspěvku Mgr. Václava Kruckého „Vojtova metodika 2. generace“ i následného praktického workshopu vedeného Radomírou Koubovou, DiS....
snoezelen-funguje

Snoezelen funguje alebo prenos pozitívnych návykov do práce v triede

Už druhý školský rok sú žiaci našej špeciálnej školy v Ružomberku cielene sprevádzaní a podporovaní v multisenzorickej miestnosti Snoezelen certifikovaným špeciálnym pedagógom. Ide najmä o naše deti s autizmom, žiakov s viacnásobným postihnutím a niektorých žiakov B variantu. V miestnosti trávime jednotlivo každý týždeň 30 až 40 minút, pričom sa nezameriavame len na oddych, ale Snoezelen sa snažíme čo najviac využívať na rozvoj jednotlivých zručností a cielenú relaxáciu....
klinicko-logopedicke-sympozium

Senzorická integrácia a podpora rečových funkcií

Príspevok PaedDr. Jany Hrčovej, Ph.D. pojednáva o senzorickej integrácii ako jednom z kľúčových faktorov pre vývin a fungovanie dieťaťa v každodennom živote. Vysvetľuje teóriu senzorickej integrácie, hľadá súvislosti medzi senzorickou integráciou a rečou. Popisuje prejavy dysfunkcií senzorickej integrácie a popisuje základy terapie senzorickej integrácie, ktorá je uplatniteľná aj v práci logopéda, keďže dysfunkcie senzorickej integrácie a problémy s rečou môžu byť vzájomne previazané....